Code center
جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال خواهند شد



RSS

Powered By
loxblog.Com

بعد از مدت ها دوباره فرصتی دست داد تا برگردم سر یکی از کارهای مورد علاقم.اونهایی که من رو دنبال کردن میدونن که بیشتر اونچه دوست دارم بهش بپردازم خود طراحیه و نه چیز دیگه. یعنی برام خیلی اهمیتی نداره که پرچمدار بعدی سونی واقعا قراره چه مشخصاتی داشته باشه و بیشتر مایل هستم فکر کنم که میتونه چه شکلی باشه.

مدت ها بود نیاز به تغییر در طراحی تلفن های سونی احساس می شد.سونی بلاخره این کار رو انجام داد.گوشی اکسپریا XZ از جهاتی طراحی متفاوتی رو ارائه کرده که شباهت هایی به تعدادی از تصاویری که زمان هک شدن سونی پیکچرز لو رفته بود داره.اگرچه کلیت طراحی XZ جذاب و مورد پسنده اما نمیشه اون رو بهترین طراحی ای که قابل انجام بود دونست.بویژه محل قرار گیری فلش و سنسور های فوکوس و RGB واقعا توی ذوق میزنه.

تو یکی از مطالب گذشته الجی رو بخاطر نوع قرار دادن سنسور ها و چیدمان و طراحی قسمت دوربین گوشی G5 شلخته و بی سلیقه خطاب کردم و واقعیت اینه که حالا سونی به همون اندازه بد عمل کرده.هر چند ممکنه به محدودیت های مهندسی اشاره کنید که البته موضوع بسیار مهم و تعیین کننده ای هم هست با این حال حتی این موضوع هم بهانه خوبی برای توجیه عملکرد نچندان جالب سونی در طراحی این تلفن نیست.بخصوص که تا قبل این سونی همیشه در طراحی گوشی های رده بالای خودش استادی،دقت و توجه بالا به جزئیات رو به نمایش گذاشته بود که توقع ما رو  از طراحی تلفن های  اینده این شرکت بالا میبره.

 

 

به هر حال ما همچنان سونی رو دوست داریم و من هم همچنان دوست دارم که هر طرح جدیدی که به ذهنم میرسه رو امتحان کنم و حالا جانشین یکی از تلفن های جنجالی سونی رو سوژه قرار دادم.اکسپریا Z5 پریمیوم اولین تلفن با صفحه نمایش 4K بود.شاید بشه گفت سونی مایل بود این تلفن رو برای نشون دادن توانایی های خودش تولید کنه و این تلفن برای این شرکت ارزش دیگه ای نداشت! اما در نسل های بعد این روال میتونه به شکل دیگه ای ادامه پیدا کنه.سونی میتونه در هر نسل از سری پریمیوم نهایت نواوری و توانایی خودش رو به اجرا بزاره و با این کار بیش از پیش توجهات رو به خودش جلب کنه با این تفکر به سراغ طراحی نسل جدید با نام اکسپریا XZ Premium رفتم.

 

 

کم کردن حاشیه ها اولین چیزیه که میتونه یک تلفن هوشمند 2017 رو از نسل های قبل مجزا کنه.اما نه یه مقدار بلکه باید حاشیه ها خیلی کم بشن تا مرز نابودی! شارپ اخیرا نمونه ای رو به نمایش گذاشته که نشون میده تلفن های بدون حاشیه و تمام صفحه دیگه رویا نیستن و کم کم از نظر مهندسی به سطحی میرسیم که میشه انتظار طراحی و تولید چنین تلفن هایی رو هم داشت به همین خاطر من بیشتر حاشیه های بالا رو نابود کردم و تنها فضای اندکی برای اسپیکر و چند سنسور نور و مجاورت و...بجا گذاشتم.

 

 

جایی برای دوربین دوم نیست. به ناچار اون رو به حاشیه پایین که اون هم رژیم لاغری گرفته منتقل کردم.این کار قبلا در اکسپریا ZL انجام شده بود.همچنین صفحه نمایش خمیده و دوربین دوگانه که برای 2017 مطمئنا تلفن های بیشتری رو با این ویژگی ها خواهیم دید و لازم دونستم این دو مورد به پرچمدار جدید سونی اضافه بشه.

 

 

از نظر سخت افزاری هم انتظار میره Xperia XZ Premium به صفحه نمایش 5.5 اینچ 4K و پردازنده اسنپدراگون 821 و 4GB رم و باتری 3500mAh و بدنه فلزی مجهز باشه.


 

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: موبایل , متفرقه , قاب , ,
:: برچسب‌ها: sony , xperia xz , concept , 2017 , سونی , مفهومی , اکسپریا , پریمیوم , premium ,